Výrobci originálních vozidel CNG
Pokud se řekne pohon na stlačený zemní plyn (CNG), těžko bychom hledali tradičnějšího výrobce osobních automobilů než je Fiat Group Automobiles. Italský výrobce má totiž s tímto alternativním pohonem již více než desetileté zkušenosti.
Fiat představil svůj první sériově vyráběný vůz s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) již na podzim roku 1997 na frankfurtském autosalonu. Tehdy se jednalo o model Fiat Marea ve verzi BiPower s pohonnou jednotkou 1.6 Torque 16v schopnou spalovat jak zemní plyn, tak benzín. Poté následoval Fiat Multipla, který byl s tímto alternativním pohonem nabízen již od svého prvního uvedení na trh. Jako jediný doposud vyrobený model Fiat nabízel kromě verze BiPower s kombinovaným pohonem na benzín / zemní plyn i verzi BluePower, která byla schopna spalovat výhradně zemní plyn. Postupem času uvedl Fiat pod názvem Natural Power celou řadu dalších modelů s kombinovaným pohonem na zemní plyn / benzín. Program Natural Power je dnes jedním ze strategických směrů, kterými se automobilka ubírá.
Společnost Iveco má na evropském trhu vedoucí postavení v oblasti užitkových vozů a autobusů na zemní plyn. Technické řešení spalovacího systému a motorů používané společností Iveco výrazně snižuje množství emisí NOx a Pm ve výfukových plynech na úroveň mnohem nižší, než jsou nejpřísnější evropské emisní limity. S tržbami více než 9 miliard eur, 31 000 zaměstnanci a přibližně 800 dealery po celém světě je Iveco (Industrial Vehicles Corporation) v současnosti jedním z největších světových výrobců v sektoru nákladních a užitkových vozidel.
Ochrana životního prostředí se vyplatí – tak či tak. Pokud totiž používáte jako palivo ve svém voze zemní plyn, snižujete tím nejen emise, ale i náklady na palivo. Ekonomické i ekologické přednosti jsou zřejmé: Zemní plyn se může jako pohonná látka použít přímo, bez procesu zpracování, který zatěžuje životní prostředí.
Automobilka Opel má v segmentu CNG vozidel velmi silnou pozici – například v Německu je Opel lídrem trhu CNG vozidel s podílem bezmála 60 procent. Opel má už řadu let v segmentu CNG modelů výsadní postavení díky svému konceptu monovalentPlus, který optimalizuje hospodárnost a výkony motorů jak při pohonu na stlačený plyn, tak i při používání benzinu. Motory Opel CNG jsou díky této technologii velmi hospodárné v běžném každodenním provozu.
V současné době nabízí Opel na tuzemském trhu modely Combo CNG a Zafira CNG.Její předností, kromě výše uvedených výhod provozu na zemní plyn, je, že úprava na provoz na stlačený zemní plyn se nijak negativně nedotkla vyhlášené extrémní flexibility Zafiry. I Zafiru CNG lze tedy díky systému Flex7 velmi rychle a snadno proměnit ze sedmisedadlového vozu na šesti, pěti, čtyř, tří, dvou nebo jednomístný automobil-podle aktuální přepravních potřeb a požadavků.
Volkswagen rozšiřuje svou nabídku o modely Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel, které jako první na světě kombinují u motoru na zemní plyn přímé vstřikování s přeplňováním. Passat TSI EcoFuel se může pochlubit nejvyšší rychlostí až 210 km/h a zrychlením z klidu na 100 km/h za pouhých 9,8 sekundy.
Motor na zemní plyn dává výkon 110 kW (150 k). Rozhodujícím momentem pro úspěch vozu Touran TSI EcoFuel je skutečnost, že pohon na zemní plyn je možný téměř pro všechny varianty výbavy (spotřeba paliva: 7,0 – 7,5 m3 / 4,6 – 4,9 kg/100 km; emise CO2: 126 – 133 g/km) Touran TSI EcoFuel má k dispozici nádrže, které pojmou 18 kg zemního plynu. Při plném provozu na zemní plyn má dojezdovou vzdálenost 370 kilometrů, pokud se připojí ještě 11 litrů benzinu z rezervní nádrže, je dojezdová vzdálenost dokonce 520 kilometrů.