Výrobci originálních vozidel CNG
Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/u144613462/domains/cngcompany.cz/application/library/texy/texy.compact.php on line 170 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/u144613462/domains/cngcompany.cz/application/library/texy/texy.compact.php on line 194 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/u144613462/domains/cngcompany.cz/application/library/texy/texy.compact.php on line 478 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/u144613462/domains/cngcompany.cz/application/library/texy/texy.compact.php on line 478 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/u144613462/domains/cngcompany.cz/application/library/texy/texy.compact.php on line 542 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/u144613462/domains/cngcompany.cz/application/library/texy/texy.compact.php on line 542 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/u144613462/domains/cngcompany.cz/application/library/texy/texy.compact.php on line 542 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/u144613462/domains/cngcompany.cz/application/library/texy/texy.compact.php on line 542 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/u144613462/domains/cngcompany.cz/application/library/texy/texy.compact.php on line 591 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/u144613462/domains/cngcompany.cz/application/library/texy/texy.compact.php on line 616 Pokud se řekne pohon na stlačený zemní plyn
(CNG), těžko bychom hledali tradičnějšího výrobce osobních automobilů
než je Fiat Group Automobiles. Italský výrobce má totiž
s tímto alternativním pohonem již více než desetileté zkušenosti.
Fiat představil svůj první sériově vyráběný vůz
s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) již na podzim roku 1997 na
frankfurtském autosalonu. Tehdy se jednalo o model Fiat Marea ve verzi BiPower
s pohonnou jednotkou 1.6 Torque 16v schopnou spalovat jak zemní plyn, tak
benzín. Poté následoval Fiat Multipla, který byl s tímto
alternativním pohonem nabízen již od svého prvního uvedení na trh. Jako
jediný doposud vyrobený model Fiat nabízel kromě verze BiPower
s kombinovaným pohonem na benzín / zemní plyn i verzi BluePower, která
byla schopna spalovat výhradně zemní plyn. Postupem času uvedl Fiat pod
názvem Natural Power celou řadu dalších modelů s kombinovaným pohonem na
zemní plyn / benzín. Program Natural Power je dnes jedním ze
strategických směrů, kterými se automobilka ubírá.
Společnost Iveco
má na evropském trhu vedoucí postavení v oblasti užitkových vozů a
autobusů na zemní plyn. Technické řešení spalovacího systému a motorů
používané společností Iveco výrazně snižuje
množství emisí NOx a Pm ve výfukových plynech na úroveň mnohem
nižší, než jsou nejpřísnější evropské emisní limity. S tržbami
více než 9 miliard eur, 31 000 zaměstnanci a přibližně 800 dealery po
celém světě je Iveco (Industrial Vehicles Corporation) v současnosti
jedním z největších světových výrobců v sektoru nákladních a
užitkových vozidel.
Ochrana životního
prostředí se vyplatí – tak či tak. Pokud totiž používáte
jako palivo ve svém voze zemní plyn, snižujete tím nejen emise, ale
i náklady na palivo. Ekonomické i ekologické přednosti jsou
zřejmé: Zemní plyn se může jako pohonná látka použít přímo,
bez procesu zpracování, který zatěžuje životní prostředí.
Automobilka Opel
má v segmentu CNG vozidel velmi silnou pozici – například v Německu je
Opel lídrem trhu CNG vozidel s podílem bezmála 60 procent. Opel má už
řadu let v segmentu CNG modelů výsadní postavení díky svému konceptu
monovalentPlus, který optimalizuje hospodárnost a výkony motorů jak při
pohonu na stlačený plyn, tak i při používání benzinu. Motory Opel CNG
jsou díky této technologii velmi hospodárné v běžném každodenním
provozu.
V současné době nabízí Opel na tuzemském trhu modely Combo CNG a Zafira CNG.Její předností, kromě výše uvedených výhod provozu na zemní plyn, je, že úprava na provoz na stlačený zemní plyn se nijak negativně nedotkla vyhlášené extrémní flexibility Zafiry. I Zafiru CNG lze tedy díky systému Flex7 velmi rychle a snadno proměnit ze sedmisedadlového vozu na šesti, pěti, čtyř, tří, dvou nebo jednomístný automobil-podle aktuální přepravních potřeb a požadavků.
Volkswagen
rozšiřuje svou nabídku o modely Passat TSI EcoFuel a Passat Variant
TSI EcoFuel, které jako první na světě kombinují u motoru na
zemní plyn přímé vstřikování s přeplňováním. Passat TSI EcoFuel se
může pochlubit nejvyšší rychlostí až 210 km/h a zrychlením z klidu na
100 km/h za pouhých 9,8 sekundy.
Motor na zemní plyn dává výkon 110 kW (150 k). Rozhodujícím momentem pro úspěch vozu Touran TSI EcoFuel je skutečnost, že pohon na zemní plyn je možný téměř pro všechny varianty výbavy (spotřeba paliva: 7,0 – 7,5 m3 / 4,6 – 4,9 kg/100 km; emise CO2: 126 – 133 g/km) Touran TSI EcoFuel má k dispozici nádrže, které pojmou 18 kg zemního plynu. Při plném provozu na zemní plyn má dojezdovou vzdálenost 370 kilometrů, pokud se připojí ještě 11 litrů benzinu z rezervní nádrže, je dojezdová vzdálenost dokonce 520 kilometrů.